نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر از کاربران چاپگرها باشید، حتما تا به حال حداقل یکبار با شارژ کارتریج پرینتر سامسونگ رو به رو شده اید. برای آن دسته از افرادی که تابحال شارژ کارتریج را تجربه نکرده اند باید بگوییم کارتریج در واقع همان مخزنی است که جوهر یا تونر مصرفی پرینتر در آن قرار می گیرد. تونر یا همان جوهر پرینتر مدتی بعد استفاده تمام می شوند. در این شرایط 2 راه پیش روی شما قرار می گیرد. 1- تعویض کامل کارتریج. 2- شارژ کردن مجدد کارتریج پرینتر.

تعویض کامل کارتریج به نسبت شارژ کردن مجدد آن هزینه بیشتری دارد. از این رو بیشتر کاربران ترجیح می دهند کارتریج پرینتر خود را شارژ کنند. برای شارژ مجدد مخزن تونر پرینتر خود باید یکسری نکات را در نظر بگیرید که در ادامه به شما معرفی می شوند.

شارژ کارتریج پرینتر

نکات مهم قبل شارژ کارتریج پرینتر

برای شارژ کردن مخزن تونر پرینتر خود بهتر است از راهنمایی های یک کارشناس حرفه ای استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است به دستگاه شما آسیب های جدی و شدیدی وارد شود. خبر خوب اینکه در صورتی که توانایی حمل پرینتر خود را ندارید، از خدمات سرویس در محل نمایندگی سامسونگ استفاده کنید. نکته بعدی اینکه به هیچ عنوان شارژ کارتریج خود را به تاخیر نیندازید. زیرا ممکن است آسیب های جدی تری به دستگاه شما وارد شود.

لازم است بدانید تا زمانی که بدنه اصلی کارتریج شما سالم باشد می توانید آن را به طور نامحدود شارژ کنید اما زمانی که بدنه اصلی به هر دلیل آسیب ببیند دیگر نمی توان آن را شارژ کرده و تنها باید آن را تعویض کرد.

این مطلب را از دست ندهید   خدمات ارائه دهنده در پرینتر سامسونگ

نکته آخر اینکه برای شارژ کارتریج پرینتر خود سعی کنید از مواد باکیفیت و سازگار با قطعات دستگاه استفاده کنید. جوهرهای تقلبی و ناکارآمد معمولا ارزان تر از جوهر های اصلی هستند. بنابراین بیشتر افراد گول ظاهر آن ها را خورده و این کارتریج های نامرغوب را خریداری می کنند. اما با این کار آسیب های جدی تری به دستگاهشان وارد می کنند.

تفاوت کارتریج های جوهر افشان و لیزری

کارتریج های جوهرافشان معمولا به شکل مایع هستند و اغلب برای تامین رنگ پرینتر مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع کارتریج ها معمولا برای پرینترهای جوهرافشان مورد استفاده قرار گرفته و در رنگ های مشکی، آبی، قرمز و زرد وجود دارند. کارتریج های قدیمی چاپگرهای جوهرافشان معمولا دارای 3 رنگ اصلی بودند که در صورت تمام شدن هر رنگ مجبور به تعویض هر 3 رنگ بودید اما در چاپگرهای امروزی محل قرارگیری هر کارتریج تغییر کرده و در صورت تمام شدن جوهر آن تنها کافیست مخزن تمام شده را شارژ کنید.

کارتریج های لیزری معمولا برای پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می گیرند. این کارتریج ها برای تامین رنگ مورد نظر چاپگر از یک پودر مخصوص به نام تونر استفاده می کنند. کارتریج های لیزری در چاپگرهای سیاه و سفید معمولا به صورت تک رنگ یا مونوکروم مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که در پرینترهای لیزری معمولا 4 رنگ اصلی مشکی، آبی، قرمز و زرد استفاده می شوند.

با توجه به مطالب گفته شده به این نتیجه می رسیم که بهتر است شارژ کردن کارتریج چاپگر خود را به دست یک متخصص حرفه ای بسپاریم.

این مطلب را از دست ندهید   داپلکس پرینترهای سامسونگ

آیا می دانید: آنچه درباره تونر پرینتر نمی دانید

3/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 18 =