نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با سیستم های بکار رفته اسکنر اسناد (Document Scanner)

به جهت افزایش کارایی اسکنر برای نیازهای مختلف، سیستم ها و قابلیت های مختلفی در آن استفاده شده است که در این مطلب قصد داریم به بررسی و آشنایی با سیستم های بکارگرفته شده در اسکنرهای اسناد بپردازیم.

سیستم تشخیص اسناد ۲ یا چندتایی (Ultrasonic multi –feed Detection)

همیشه برای شما این سوال پیش آمده که وقتی دسته ای از اسناد ویا کاغذ را در سیستم تغذیه سند اسکنر یا چاپگر قرار می دهید، چند درصد ممکن است ۲ یا چند تایی کشیده شود و اغلب این مشکل را در چاپگرها مشاهده کرده اید.

پرینترها فاقد سیستم اعلام ویا اخطار چندتایی کشیده شدن کاغذ می باشند ولی این مشکل در اسکنرها به دلیل اهمیت سند حل شده و اکثر اسکنرهای اسناد دارای سیستم تشخیص چندتایی کشیده شدن اسناد توسط امواج فرا صوت (Ultrasonic) می باشند. نحوه عملکرد سیستم Ultrasonic multi –feed Detection در شکل زیر مشخص شده است.

سیستم تشخیص اسناد چندتایی از تغییر فرکانس امواج فرا صوت جهت تشخیص عبور یک یا چند سند استفاده می کند. این سیستم از یک فرستنده و گیرنده تشکیل شده و هنگام عبور سند، فرستنده امواج فرا صوت را به گیرنده ارسال می کند، چنانچه یک سند در حال عبور باشد فرکانس تغییر نخواهد کرد و گیرنده همان فرکانس را دریافت می کند، ولی چنانچه بیش از یک سند از سیستم تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) عبور کند، فضای بسیار کم (GAP) بین اسناد موجب شکسته شدن امواج فراصوت از طریق فرستنده شده و فرکانس امواج دریافتی توسط گیرنده متفاوت خواهد بود. بنابراین گیرنده امواج فراصوت، براساس تعاریف صورت گرفته توسط کاربر ۳ فرمان زیر را به اسکنر می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   بهبود عملکرد پرینترهای سامسونگ

ادامه عملیات اسکن بدون هیچ گونه اخطار

ادامه عملیات اسکن و اعلام اخطار صوتی یا تصویری

توقف عملیات اسکن تا راه اندازی مجدد اسکنر و خارج کردن اسناد از اسکنر

سیستم تصویر برداری انواع اسکنرها

سیستم تصویر برداری اکثر اسکنرها و مخصوصا اسکنرهای Fujitsu ،Kodak ،Avision و Plustek اغلب از نوع )Charged Couple Device) CCD بوده که این سیستم بهترین و گرانترین سیستم تصویربرداری در کلیه اسکنرها می باشد. ولی برخی از سازندگان برای پایین آوردن قیمت و باریک ساختن اسکنر، از سیستم تصویر برداری (CIS (Contact Image Sensor استفاده می کنند، که این سیستم از نظر کیفیت و قیمت به مراتب از سیستم تصویر برداری CCD پایین تر بوده و موجب کاهش کیفیت تصویر خروجی اسکنر خواهد شد. دو شکل زیر نشان دهنده تفاوت های سیستم های تصویر برداری CIS و CCD می باشد.

سیستم اسکن مسطح (Flatbed)

سیستم اسکن مسطح Flatbed جهت اسکن کتاب، مجله و اسنادی که لاک و مهر شده اند و قابل باز شدن نیستند مورد استفاده قرار می گیرند که استفاده از آن در سیستم های دبیرخانه و بایگانی بسیار کم بوده و کاربران بیشتر از سیستم تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) استفاده می کنند. برخی از اسکنرها علاوه بر سیستم ADF دارای سیستم اسکن Flatbed نیز می باشند و برخی از سازندگان مثل Kodak و Avision سیستم اسکن مسطح را به صورت انتخابی (Option) ارائه می کنند که این روش از نظر جاگیری اسکنر بر روی میز بسیار مناسب بوده و کاربران با خرید چند دستگاه اسکنر سند و یک یا چند سیستم Flatbed در سایزهای A4 یا A3 می توانند:

این مطلب را از دست ندهید   نحوه عیب یابی پرینتر وای فای سامسونگ

تنوع سند موجود را پوشش دهند، بدین معنا که با خرید یک دستگاه اسکنر سند و یک یا چند سیستم Flatbed در سایز A3 کلیه اسناد تا سایز A3 را اسکن نماید (لازم به ذکر است که در کلیه سازمان ها همیشه کمتر از ۳% اسناد سایز بزرگتر از A4 هستند).

با خرید یک دستگاه سیستم Flatbed و اتصال آن از طریق کابل به اسکنرهای مختلف موجود در آن سازمان از خرید اسکنرهای بیشتر و گرانتر جلوگیری نمایند.

قابلیت های خاص اسکنرها

الف) اسکن کارتهای بانکی و شناسایی

یکی از نیازهای روز افزون کاربران و مخصوصا بانک ها، اسکن کارت های شناسایی و بانکی می باشد، چنانچه سیستم کشش اسکنر از نوع کشش مسطح باشد و اسکنر قابلیت کشش اسناد ضخیم را داشته باشد. دیگر نیازی به خرید اسکنر مسطح برای اسکن کارت نبوده و اسکنر می تواند کارتها را به راحتی اسکن نماید. برخی از اسکنرها دارای قابلیت اسکن کارت های بانکی و شناسایی بوده و مشتریان باید در هنگام خرید دقت نمایند تا چنانچه نیاز به چنین قابلیتی دارند اسکنر مورد نیاز را خریداری نمایند.

 

ب) سیستم چاپ بر روی اسناد اسکن شده (Imprinter)

سیستمی است جهت چاپ بسیار سریع (با همان سرعت اسکنر) بر روی اسناد قبل (PRE-Imprint) ویا بعد از اسکن (Post-Imprint) با حداکثر ۱۲۸ کاراکتر سیستم فوق این امکان را فرآهم می نماید تا هرگونه اطلاعات لازم مثل تاریخ، شماره، نام فایل ویا متن را در رو یا پشت سند چاپ گردد تا چنانچه در آینده نیاز باشد، بتوان از روی آن، اطلاعات لازم را به دست آورد.

این مطلب را از دست ندهید   بلید پرینتر

ج) سازگاری نرم افزار راه اندازی اسکنر (Driver)

کلا دو زبان برنامه نویسی برای اسکنرها وجود دارد:

  • TWAIN
  • ISIS

هر دو زبان تحت Windows و Linux قابل اجرا بوده و بسته به نرم افزار مورد استفاده قابل انتخاب توسط کاربر کی باشند. سازگاری ۱۰۰% هر دو زبان بسیار مهم بوده و کلیه اسکنرهای Fujitsu، Kodak، Avision و Plustek دارای ۱۰۰% سازگاری با TWAIN و ISIS هستند.

پرینت گرفتن از پرینتر شبکه

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یازده =